Uczeni zasymulowali opuszczenie ciała

24 sierpnia 2007, 14:09

Uczonym udało się wywołać u zdrowych osób wrażenie przebywania poza ciałem. Do oszukania mózgu wykorzystali specjalne okulary, dzięki którym badany miał wrażenie, że otacza go wirtualna rzeczywistość.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Zaimki pomagają mózgowi

23 sierpnia 2007, 13:21

Badacze z Uniwersytetu Południowej Karoliny wykazali, że zaimki pełnią o wiele ważniejszą rolę niż zwykłe zastępowanie rzeczowników w zdaniu. W rzeczywistości pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu, nie dopuszczając do "przegrzania się" jego obwodów i przekroczenia pojemności pamięci.


World of Warcraft© Blizzard

Wirtualna epidemia przydała się naukowcom

21 sierpnia 2007, 13:07

Epidemia, która wybuchła w wirtualnym świecie World of Warcraft dała naukowcom okazję do przyjrzenia się, jak ludzie działają w warunkach zagrożenia chorobą. W popularnym wśród milionów graczy WoW pojawiła się „zarażona krew”.


AMD łapie oddech?

5 sierpnia 2007, 08:00

Firma analityczna Mercury Research informuje, iż AMD odzyskało większą część rynku, którą utraciło na rzecz Intela w pierwszym kwartale bieżącego roku. Pod koniec roku 2006 udziały AMD w rynku procesorów x86 wynosiły 25,3%, by w ciągu kolejnych tygodni spaść do 18,7%.


Watykan

Nie będziesz przeklinał za kierownicą

20 czerwca 2007, 10:38

Publikując listę 10 motoprzykazań, Watykan postanowił w nietypowy sposób promować bezpieczną jazdę. W dokumencie Duszpasterskie wskazówki na drodze ("Guidelines for the Pastoral Care of the Road") duchowni zalecają, by przestrzegać ograniczeń prędkości, nie przeklinać i zasiadając za kółkiem, nie pić alkoholu. Przypominają też, by przed rozpoczęciem jazdy przeżegnać się.


© Bartproject

Gadał dziad z obrazem

24 maja 2007, 10:55

Gadał dziad do obrazu, a obraz ani razu. Tak mówi przysłowie, jednak Ignazio Mottola, pracownik studia Bartproject, skonstruował interaktywną instalację Viso, która wygląda jak portret kobiety i reaguje na zachowanie przyglądającego się mu człowieka.


Drugie życie Ziemian

27 kwietnia 2007, 07:35

Eksperci uważają, że do końca roku 2011 około 80% aktywnych użytkowników Sieci oraz przedsiębiorstw z listy Fortune 500 będzie posiadało "drugie życie” w przestrzeni wirtualnej. Zdaniem analityków firmy Gartner, firmy nie mogą lekceważyć światów wirtualnych.


Jedno z kasyn w Second Life

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life

4 kwietnia 2007, 14:48

Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.


Wirtualna ambasada

31 stycznia 2007, 11:20

Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.


Trojaczki z podwójnej macicy

22 grudnia 2006, 15:04

We wrześniu bieżącego roku, na siedem tygodni przed terminem, pewna Brytyjka urodziła w wyniku cesarskiego cięcia nietypowe trojaczki. Ruby i Tilly są bliźniętami, a Gracie pochodzi z ciąży pojedynczej. Jak to możliwe? Dwudziestotrzyletnia Hannah Kersey przyszła na świat z podwójną macicą. Każda jest wyposażona w odrębną pochwę.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy